Power Platform: App Maker Challenge, deel 10

Ingediend door Dirk Hornstra op 06-jun-2022 12:24

Het tiende deel, verwachte tijd: een uur.
Dit deel gaat over het gebruik van AI Builder in Power Automate.

Het advies aan het begin van dit blok is om je eerst te verdiepen in "Get started with AI Builder" en de "What is AI Builder" documentatie. Daar heb ik geen tijd voor, maar mocht ik hier later toch naar willen kijken (of jij gaat het wel doorlezen), dat is hier te vinden: get started en documentatie.

We krijgen eerst een voorbeeld. Een e-mail komt binnen. We gaan AI gebruiken om het sentiment uit de mail te halen (positieve mail, kritiek, haat-mail). En dat resultaat wordt via mail doorgestuurd.

Het volgende voorbeeld gaat over het besparen van tijd.

Grote bedrijven ontvangen veel facturen, via post, mail, fax of iemand legt de factuur op de balie.
Het verwerken kost veel tijd (en is ook niet echt leuk om te doen).
Met AI Builder document processing kun je kolommen en tabellen uit je documenten halen.
Met Power Automate flow kun je vervolgens informatie in je database toevoegen.

Het analyseren van e-mail sentiment.
Mogelijk kijk je een aantal keer per dag in je inbox. Maar als je een boze mail van je baas of van een klant krijgt, dan wil je waarschijnlijk direct actie ondernemen. Of als je een document deelt wil je zien wat de positieve en negatieve feedback is.

Veel documentatie gaat nog via papieren versies. In plaats van het zelf overtypen kan de medewerker foto's maken en die in een centrale map zetten, een Power Automate flow pakt die afbeeldingen op, stuurt ze naar AI Builder text recognition en haalt zo de informatie eruit.
Een vergelijkbaar proces kun je gebruiken om business cards in grote hoeveelheden te verwerken met het AI Builder business card reader model.

Als je wereldwijd werkt en uit verschillende landen vragen kunt krijgen, dan kan "language recognition" zorgen dat een melding snel(ler) naar het team uit dat land doorgestuurd wordt.

Dit scenario wordt vervolgens in een voorbeeld getoond.

En dan wordt nog het voorbeeld gegeven van het AI Builder category classification model. Een hotel krijgt feedback van klanten, om de verwerking te vergemakkelijken laten we via AI de boel categoriseren (ging de feedback over inchecken, uitchecken, de kamer, de roomservice, het interne restaurant, de fietsen die gehuurd konden worden, etc.).

We krijgen nog een voorbeeld met AI Builder. Je hebt een invoerveld, daar koppel je het sentiment aan. En in die flow kun je dan weer een excel-bestand koppelen waar in de tekst en het sentiment (positive/negative/neutral) in opgeslagen wordt.

We krijgen nog een vergelijkbaar voorbeeld en een voorbeeld waarin je in AI Builder studio werkt.

Daarna de vragenlijst. De vraag wat het doel van Power Automate flows in AI Builder heeft heb ik fout. Mijn keuze was "easily create AI models", maar ik had kunnen weten dat het fout is (door het woord "easily" werd ik getriggerd, je maakt echter geen modellen). Het is het automatiseren en gebruiken van AI modellen op grote schaal.